Annons
Annons

Tre förändringar som kräver lite ansträngning, men som kan göra stor skillnad för hälsan.

Hälsa 11 Jul

 

Njut av träningen
Hitta en träningsform som du verkligen tycker om, istället för att tvinga dig att träna på ett sätt som bränner mest fett eller bygger maximalt med muskler. Om du gör något du gillar är chansen större att du kommer ägna dig åt det regelbundet resten av livet. 

Ge kroppen näring
Ät det du älskar – men ge dig själv chansen att älska ny mat. Om du har svårt att njuta av hälsomat kan du till exempel testa att göra soppor. Det är enkelt att göra goda soppor som är fullpackade av grönsaker, och det känns oftast mycket roligare och mättande än att äta en sallad.

Njut av det du äter
Fokusera på vad maten innehåller istället för vad den inte innehåller. Att det står fettfritt eller sockerfritt på förpackningen säger egentligen inte särskilt mycket om ett livsmedel. Matens egentliga syfte är att ge näring. En tallrik med våfflor som toppas med massor av goda bär och nötter ger dig mer näring än några tråkiga salladsblad, även om våfflan kanske inte är det hälsosammaste du kan äta.

TEXT: Louise Pyne och Sara Dahlström FOTO: Shutterstock

 

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.