Annons
Annons

5 träningspass att testa i sommar

Träning 3 Jul

Njut av det (förhoppningsvis) fina vädret och träna på en och samma gång – här är fem annorlunda pass som du borde testa i sommar!

1. Stand Up Paddling
Stand Up Paddling är en sport som växer riktigt fort, och passar utmärkt som sommarträning. Det går ut på att du står på en särskild bräda och paddlar fram i vattnet. Du kommer inte bara ha riktigt kul, utan också behöva använda varenda muskel i kroppen för att inte trilla i vattnet. Kolla upp om det går att hyra SUP-brädor någonstans i närheten av dig och förbered dig på ett riktigt utmanande pass!

2. Sandlöpning
Kommer du ihåg hur jobbigt det var att springa i sanden när du var liten och lekte på stranden? Utnyttja det genom att göra stranden till ditt gym! När du springer i sand ökar motståndet rejält, vilket betyder att du kommer få betydlig effektivare träning samtidigt som benen och rumpan får rejält med träning. Spring så långt du kan på 30 sekunder, vila upp emot en minut och repetera några gånger för att få ett garanterat tufft pass utan redskap.

3. Rucking
Lägg en kettlebell, några stenar eller något annat tungt du hittar i en ryggsäck och ge dig ut på en promenad tillsammans med en vän eller kanske en bra podd i hörlurarna. Du kommer ta del av alla fördelarna från vanliga promenader – du får bland annat frisk luft och möjligheten att vara ute i den vackra naturen – samtidigt som du kommer bränna fler kalorier och träna upp bålen betydligt mer.

4. Träna med naturens redskap
Är du van vid att lyfta kettlebells, skivstänger och hantlar? Ge dig ut i naturen och lyft det du kan – stockar, stenar och allt annat du stöter på. Du kommer få varierad träning och upptäcka muskler som du sällan behöver använda när du tränar objekt som är gjorda för att lyftas. Dessutom är det helt gratis!

5. Meditera
Meditation är förmodligen inte det första du tänker på när du hör ordet “träning”, men många av oss har ett större behov av att få in mer mindfulness i livet än mer träning. Meditation har bland annat visats minska risken för depressioner och kan hjälpa dig att slappna av och bli hälsosammare. Nu på sommaren kan du inte skylla på att du inte har tid med det, så ladda ner någon app (till exempel Headspace eller Mindfulnessappen) och kom igång!

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.