Annons
Annons

Träningen ALLA hinner med

Träning 3 Oct

Det spelar ingen roll om du har en minut eller en timme över – du hinner träna idag också.

1-minutspasset:
Ställ en timer på 60 sekunder och gör så många burpees som möjligt. Japp, så enkelt kan det vara! Vi kan inte lova att det här passet kommer ta dig till toppform, men du kommer definitivt få upp flåset och känna att hela kroppen får arbeta.

15-minuterspasset:
Om du har en hel kvart på dig att träna så är det busenkelt att få in bra konditions- och styrketräning, speciellt om du gör det i form av intervaller. Börja genom att göra så många repetitioner som möjligt av övning 1 på 40 sekunder. Därefter vilar du 20 sekunder innan du gör likadant med övning 2. Fortsätt tills du har gjort alla övningarna en gång, vila uppemot en minut och repetera två gånger till.

  1. Utfall
  2. Armhävningar
  3. Knäböj
  4. Situps
  5. Burpees

30-minuterspasset:
Om du har en halvtimme över har du gott om tid för ett komplett träningspass! Här kan du använda dig av valfritt redskap – till exempel en skivstång, ett par hantlar eller kettlebells. Passet består av fem grymma styrkeövningar som du gör direkt efter varandra. När du har gjort alla en gång vilar du någon minut och repeterar två till fyra gånger till, beroende på hur tunga vikter du använder.

För att du både ska få effektiv konditions- och styrketräning gör du alla övningarna med ett och samma redskap utan att sätta ner den mellan. Repetitionsantalen som står nedan är därför framtagna baserade på att de flesta är svaga i frivändning och press än knäböj, marklyft och rodd.

Men givetvis är det fritt fram att justera om du känner för det. Upplever du att någon övning är alldeles för tung eller kanske för lätt när du tränar är det bara att lägga till eller ta bort några repetitioner.

  • Frivändning x 3-5 reps
  • Press x 3-5 reps
  • Knäböj x 5-7 reps
  • Rodd x 5-7 reps
  • Marklyft x 5-7 reps

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.