Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://halsafitness.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

Annons
Annons
Aktuellt

Sara Dahlström tipsar – här är sex grymma utomhusövningar

Annonssamarbete med ABILICA

Behöver du inspiration till sommarens träning? Hälsa & Fitness chefredaktör Sara Dahlström visar här sina sex favoritövningar under semestern.

Är du inte särskilt sugen på att stänga in dig på ett trångt gym i sommar? Som tur är så slipper du – med några väl valda redskap från Abilica kan du få riktigt bra träning för hela kroppen hemifrån. Hälsa & Fitness chefredaktör Sara Dahlström, mer känd som Fitnessfeministen, visar här sina sex bästa övningar som tillsammans tränar hela kroppen på ett riktigt kul och utmanande sätt – och allt du behöver för att genomföra dem är Abilica kettlebells, en Abilica GymMat och ett Abilica RubberBand.

1. Svingar
Placera kettlebellen någon decimeter framför dig. Ta tag i handtaget med båda händerna och dra den bak mellan benen. Sträck ut höfterna och benen samtidigt som du svingar upp kettlebellen till brösthöjd med mjuka armar. Låt kettlebellen pendla bak mellan låren igen och repetera direkt.


2. Knäböj
Trä ett gummiband runt låren ovanför knäna och ställ dig så brett att det spänns åt. Vinkla ut tårna och knäna lite. Håll en kettlebell i båda händerna framför bröstet. Böj på knäna och skjut bak rumpan för att komma ner i en djup knäböj. Stanna där i några sekunder innan du sträcker på benen för att återgå till startpositionen.

Annons


3. Axelpress
Håll kettlebellen i så kallad rackposition, så att kettlebellen vilar mot under- och överarmen. Pressa den rakt upp mot taket. Sänk ner den till rackpositionen och repetera.


4. Marklyft
Trä gummibandet runt kettlebellens handtag och ställ dig med båda fötterna på ändarna. Böj lite på knäna och fäll fram i höfterna. Ta tag i handtaget. Räta på överkroppen och benen samtidigt som du lyfter kettlebellen med raka armar. Sätt ner vikten kontrollerat och repetera.


5. Väderkvarnen
Börja med kettlebellen på rak arm över huvudet. Ställ dig med fötterna lite bredare än axelbrett isär och kolla på den. Nu lutar du dig åt sidan över benet tills du nuddar foten med handen. Räta kontrollerat upp överkroppen, hela tiden med blicken på kettlebellen. Repetera.


6. Bröstpress
Lägg dig på mattan. Håll i ena kettlebellen i brösthöjd. Pressa den rakt upp mot taket. Sänk den till startpositionen och repetera.

Här hittar du mer info om produkterna som Sara Dahlström använder:

Abilica kettlebells
Abilica GymMat
Abilica RubberBand

Annonssamarbete med Abilica

Lämna en kommentar

Annons
Annons
Annons
Yoga Bingo är en ny och underhållande version av att praktisera Yoga
Yoga Bingo är en ny och underhållande version av att praktisera Yoga