Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://halsafitness.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

Hälsa & Fitness
Annons
Annons
Träning

4 skäl till att cykla

Fyra anledningar som  kommer göra dig sugen på att hoppa upp på cykelsadeln.

1. Du blir både stark och uthållig

När du cyklar förbättras inte bara konditionen, du får också riktigt bra träning för benen och rumpan. Så varför inte ta en cykeltur istället för att göra knäböj nästa gång?

2. Det är skonsamt

Till skillnad från när du till exempel springer så slipper du de hårda stötarna vid varje steg. Det betyder att det är en betydligt mer skonsam träningsform, och det är stor sannolikhet att även du som har problem med benhinnorna eller knäna kan utföra den.

Annons
3. Det är praktiskt

Promenader och löpning kan vara härligt, men ska du ta dig en längre sträcka kan det vara riktigt jobbigt – och inte minst tidskrävande. När du cyklar har du möjligheten att förflytta dig en mycket längre sträcka, vilket passar perfekt både när du ska ta dig till jobbet och när du ska utforska härliga sommarsverige.

4. Det är miljövänligt

Genom att använda cykeln istället för bilen gör du miljön en rejäl tjänst. Är det inte fantastiskt att du båda kan vara snäll mot naturen och ta del av alla fördelarna ovan när du cyklar?

Sara Dahlström
Chefredaktör på Hälsa & Fitness som lyfter tunga vikter, dallrar med tjocka lår och bekämpar patriarkatet. Japp, allt på en och samma gång.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Annons
Annons
Annons