Hälsa & Fitness
Träning

Enkel och effektiv sommarträning – Vecka 6

Veckans sommarpass är löjligt enkelt – och därför kommer du bli förvånad över hur löjligt jobbigt det samtidigt är. Allt du behöver är en helt vanlig sten.

Så gör du
  • Lägg dig ner på marken på valfritt sätt.
  • Gör tre bröstpressar.
  • Res dig upp igen.
  • Gör tre axelpressar.
  • Lägg dig direkt ner igen, men den här gången gör du bara två bröstpressar.
  • Ställ dig upp och gör två axelpressar.
  • Repetera en sista gång utan att vila, men den här gången gör du en bröstpress och en axelpress.
  • Vila upp till två minuter och repetera fyra till fem gånger.
Övningarna

Lägg dig ner

  • Håll en sten framför bröstet i båda händerna.
  • Lägg dig ner på marken på ett så smidigt sätt som möjligt utan att sätta i händerna.

Bröstpress

Annons
  • Pressa stenen rakt mot himlen med båda händerna.
  • Sänk kontrollerat ner den mot bröstet igen.

Ställ dig upp

  • Res dig upp till stående position på valfritt sätt.

Axelpress

  • Pressa stenen rakt över huvudet.
  • Sänk kontrollerat ner den till brösthöjd igen.

Kolla in förra veckans sommarpass här!

Sara Dahlström
Chefredaktör på Hälsa & Fitness som lyfter tunga vikter, dallrar med tjocka lår och bekämpar patriarkatet. Japp, allt på en och samma gång.

1 kommentar

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.