Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://halsafitness.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

Hälsa & Fitness
Träning

Enkel och effektiv sommarträning – Vecka 6

Veckans sommarpass är löjligt enkelt – och därför kommer du bli förvånad över hur löjligt jobbigt det samtidigt är. Allt du behöver är en helt vanlig sten.

Så gör du
  • Lägg dig ner på marken på valfritt sätt.
  • Gör tre bröstpressar.
  • Res dig upp igen.
  • Gör tre axelpressar.
  • Lägg dig direkt ner igen, men den här gången gör du bara två bröstpressar.
  • Ställ dig upp och gör två axelpressar.
  • Repetera en sista gång utan att vila, men den här gången gör du en bröstpress och en axelpress.
  • Vila upp till två minuter och repetera fyra till fem gånger.
Övningarna

Lägg dig ner

  • Håll en sten framför bröstet i båda händerna.
  • Lägg dig ner på marken på ett så smidigt sätt som möjligt utan att sätta i händerna.

Bröstpress

Annons
  • Pressa stenen rakt mot himlen med båda händerna.
  • Sänk kontrollerat ner den mot bröstet igen.

Ställ dig upp

  • Res dig upp till stående position på valfritt sätt.

Axelpress

  • Pressa stenen rakt över huvudet.
  • Sänk kontrollerat ner den till brösthöjd igen.

Kolla in förra veckans sommarpass här!

Sara Dahlström
Chefredaktör på Hälsa & Fitness som lyfter tunga vikter, dallrar med tjocka lår och bekämpar patriarkatet. Japp, allt på en och samma gång.

1 kommentar

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.