Hälsa & Fitness
Träning

Veckans fredagsfys – v. 1

Veckans fredagsfys ger en riktig utmaning för kroppens alla muskler och konditionen. Allt du behöver för att genomföra det är en tung medicinboll, säck eller sten.

Så gör du

  • Gör 5 varv av övningarna nedan utan vila.
  • Vila max 3 minuter och repetera, men den här gången gör du bara 4 varv.
  • Fortsätt likadant med 3, 2 och till sist 1 varv av övningarna innan du är klar.

Övningarna

Övning 1
  • Placera en säck eller sten på golvet framför dig. Ta tag runt den så långt du kan.
  • Sträck explosivt ut höfterna och lyft säcken till axelhöjd.

Annons
Övning 2
  • Håll säcken i axelhöjd och spring en sträcka på cirka 10 meter.
  • När du är framme sätter du ner säcken på golvet.

Övning 3
  • Hoppa över säcken i sidled samtidigt som du klappar över huvudet.
  • Landa på huk på andra sidan av säcken. Hoppa bak med fötterna och sänk ner bröstet till golvet.
  • Hoppa in med fötterna och res dig upp.
Sara Dahlström
Chefredaktör på Hälsa & Fitness som lyfter tunga vikter, dallrar med tjocka lår och bekämpar patriarkatet. Japp, allt på en och samma gång.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.