Hälsa & Fitness
Träning

Veckans fredagsfys – v. 15

Tre övningar, en medicinboll och en kvart är allt som krävs för ett riktigt flåsigt pass som tränar hela kroppen.

Så gör du

  • Börja genom att göra 10 repetitioner av alla övningarna direkt efter varandra.
  • Vila max 1 minut och repetera, men den här gången gör du 9 repetitioner.
  • Vila igen, och fortsätt minska med en repetition vid varje varv tills du har gjort 1 repetition av alla.

Övningarna

Slam ball med burpee
  • Placera medicinbollen på golvet framför dig. Ta tag runt den med båda händerna.
  • Sträck ut hela kroppen och lyft bollen över huvudet.
  • Kasta bollen i golvet.
  • Sätt ner händerna i golvet och hoppa bak med fötterna.
  • Hoppa in med fötterna igen, ta tag runt bollen och repetera.
Böj med bollkast
  • Håll bollen i båda händerna i brösthöjd.
  • Gå ner i en djup knäböj.
  • Räta på benen samtidigt som du kastar bollen rakt upp.
  • Fånga bollen och gå direkt ner i ännu en knäböj.
Bollkast åt sidan
  • Sätt dig ner på golvet med sidan mot en vägg. Luta bak överkroppen lite och håll bollen i båda händerna framför bröstet.
  • Rotera överkroppen bort från väggen för att ta sats.
  • Kasta sedan bollen mot väggen.
  • Fånga bollen eller låt den studsa ner på golvet, beroende på hur mycket studs det är i bollen. Gör klart alla repetitioner med den ena sidan innan du gör likadant med den andra.

 

Annons
Sara Dahlström
Chefredaktör på Hälsa & Fitness som lyfter tunga vikter, dallrar med tjocka lår och bekämpar patriarkatet. Japp, allt på en och samma gång.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.