Hälsa & Fitness
Träning

Enkel och effektiv sommarträning – Vecka 7

För att göra veckans sommarpass behöver du bara en stol eller bänk – men räkna med att det blir riktigt tufft ändå.

Så gör du
  • Börja genom att göra fem till sju repetitioner av alla övningarna nedan.
  • Varje gång du byter övning gör du fem boxhopp.
  • Vila uppemot två minuter och repetera, men den här gången gör du bara fyra boxhopp mellan övningarna.
  • Repetera igen, med bara tre boxhopp mellan övningarna.
  • Fortsätt minska repetitionsantalet med ett varje gång tills du är nere på ett boxhopp. Då är du klar!
Övningarna

Boxhopp

  • Ställ dig framför en stol eller bänk.
  • Ta sats och hoppa upp på den. Hoppa eller gå ner och repetera.
  • Om du tycker det känns säkrare kan du gå upp istället för att hoppa.

Upphöjda armhävningar

  • Placera fötterna på stolen och ställ dig i armhävningsposition med händerna på golvet.
  • Böj på armbågarna tills huvudet nästan nuddar golvet.
  • Pressa upp dig igen.

Höftlyft

Annons
  • Lägg dig på golvet med fötterna på stolen.
  • Lyft höfterna tills du skapar en rak linje från bröstet till knäna.
  • Sänk kontrollerat ner rumpa igen-

 

Dips

  • Sätt dig på stolen med händerna längs sidorna och fotsulorna i golvet.
  • Lyft rumpan så att armarna blir raka.
  • Böj på armbågarna tills överarmarna är parallella med golvet.
  • Pressa upp dig till startposition igen och repetera.

Kolla in förra veckans sommarpass här!

Sara Dahlström
Chefredaktör på Hälsa & Fitness som lyfter tunga vikter, dallrar med tjocka lår och bekämpar patriarkatet. Japp, allt på en och samma gång.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.